よくあるご質問(FAQ) よくあるご質問をカテゴリごとに確認できます。 You can browse FAQs by category. カテゴリ 「お客様の最新情報申告のお願い」書面の内容についてContents of the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document お客様情報申告サイトのログイン(操作方法)についてHow to log in お客様情報申告サイトの申告内容についてAbout the declaration you will submit 本人確認書類アップロード、顔写真の撮影についてUploading documents for identification and taking a photo 申告後の対応についてResponse after the declaration 「再申告のお願い」についてCases where re-declaration is necessary その他Others 「お客様の最新情報申告のお願い」書面の内容についてContents of the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document 個人カード/法人カード共通「お客様の最新情報申告のお願い」が届いた。なぜ送付されてきたのか。 Personal card / corporate cardI received a "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document.Why did I receive this? 当社では、「犯罪による収益の移転防止に関する法律」等の法令や会員規約に基づいて、届出いただいた情報を最新の内容に保つよう努めています。 本案内に基づき、届出情報の変更の有無にかかわらず申告をお願いします。 We are required to keep customer information updated in accordance with the Act on Prevention of Transfer of Criminal Proceeds and other laws and regulations and JCB Card Regulations. Please follow this guidance to submit your declaration regardless of whether or not you have any changes. 個人カード/法人カード共通「お客様の最新情報申告のお願い」が複数枚手元に届いた。どうしたらよいか。 Personal card / corporate cardI received several copies of the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. What should I do? 複数ご契約がある場合、契約ごとに確認が必要となります。すべての書面のQRコードからお手続きをお願いします。 If you have multiple contracts, confirmation is required for each contract. Please proceed with the procedure from the QR code on each document. 個人カード/法人カード共通スマートフォンを保持していないためQRコードを読み取れない。どうしたらよいか。 Personal card / corporate cardI do not have a smartphone and cannot read the QR code. What should I do? QRコードが読み取れない場合、お手数ですがURLを直接入力いただき、お客様情報申告サイトへアクセスをお願いします。なお、お持ちのPCからでもアクセス可能です。 上の対応が難しい場合は、書面でご回答をお願いします。 届出用書面をお送りしますので、「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載の「お客様情報申告サポートデスク」までお問い合わせください。 If you cannot read the QR code, please enter the URL directly to access the customer information declaration website. You can also access the website from your computer. If the above method is not available, please respond in writing. Please contact the Customer Information Declaration Support Desk listed in the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. 個人カード家族カード(カード会員である本会員のご家族に対して発行するカード)は申請対象か。 Personal cardIs a family card (a card issued to a family member of the primary cardmember) subject to declaration? 対象ではありません。本会員のみ対象です。 A family card is not subject to declaration. Only the primary cardmember is subject to declaration. 個人カードお客様情報申告は本人以外も申告できるのか。 Personal cardCan a declaration be made by other persons on behalf of a cardmember? ご本人様にて申告をお願いします。 Declaration must be made by the cardmember, and not by others. 法人カードお客様情報申告は法人カード代表者以外も申告できるのか。 Corporate cardCan a declaration be made by other persons on behalf of a corporate representative? 法人カード代表者様、または法人カード管理責任者様にてご申告をお願します。 A person responsible for the card account or the corporate representative may submit a declaration. 個人カード/法人カード共通QRコードの読み込み方法がわからない。どうしたらよいか。 Personal card / corporate cardI don't know how to read a QR Code. What should I do? ご自身のスマートフォン・タブレットにて、QRコード読み取り用のアプリケーションまたはカメラを開き、QRコードを画面中央に表示すると読み取ることができます。 Open a QR code scanner app or the camera app on your smartphone or tablet. Make sure that the QR code is positioned at the center of the screen to read it. 法人カード実質的支配者はどのように特定したらいいか。 Corporate cardHow can I identify the beneficial owner of the company? 法人の事業経営を実質的に支配することが可能となる関係にある者をいいます。 「犯罪による収益の移転防止に関する法律(犯罪収益移転防止法)」の改正に伴い、2016年10月1日以降、法人カードのご契約の際には実質的支配者を必ず申告する必要があります。 株式会社、有限会社、投資法人、特定目的会社等(資本多数決を採用する法人)に該当する場合 社団・財団法人、学校法人、医療法人、合名会社、合資会社、合同会社等に該当する場合 個人が保有する議決権(a)と、その個人が支配(直接または間接に50%超の議決権を保有)している法人が保有する議決権(b)を合計(a+b)した割合が25%超となる場合、その個人が実質的支配者に該当します。 その個人が事業経営を支配する意思・能力がないことが明らかな場合を除きます。 次の個人が(※2)に該当する場合、(1)に該当する方がいないため、(2)をご確認ください。ア)議決権の50%超を保有する個人イ)議決権の25%超を保有するすべての個人 50%超の場合は該当者1名のみ、50%超の方がいない場合は25%超の該当者すべてを申告ください。 (2)に該当する方がいる場合は(1)(2)に該当する方をすべて申告してください。(1)(2)に該当する方がいない場合は、代表者(業務執行)を申告してください。 A beneficial owner is a person who substantially controls the business management of a corporation. In accordance with the amendment to the Act on Prevention of Transfer of Criminal Proceeds, you must declare a beneficial owner when you sign up for a corporate card from October 1, 2016 onward. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外直近でカードの切り替え(アップグレード・ダウングレード)をしたため、「お客様の最新情報申告のお願い」に記載されているカードの名称と手元のカードが異なる。 届いた書面で申告してもよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I recently swapped cards (upgraded or downgraded), so the name on the card in my possession differs from the name on the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. Can I still use the document I received to submit a declaration? カード切り替えの場合、旧カード情報が記載された書面はご利用できません。 新カードの情報で再発送するため、「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載の「お客様情報申告サポートデスク」までお問い合わせください。 If you have swapped your card, the document containing the old card information cannot be used. Please contact the Customer Information Declaration Support Desk listed in the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document in order for us to resend a document with the new card information. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外直近でカードの再発行をしたが「お客様の最新情報申告のお願い」書面で申告してもよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I recently had my card replaced. Can I submit a declaration using the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document? カードの再発行の場合、「お客様の最新情報申告のお願い」書面で申告できます。 In case of a replacement card, you can submit a declaration using the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. お客様情報申告サイトのログイン(操作方法)についてHow to log in 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外インターネットで回答できない場合はどうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I cannot access the Internet. What should I do? 書面でご回答をお願いします。届出用書面をお送りしますので、「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載の「お客様情報申告サポートデスク」までお問い合わせください。 Please respond in writing. We will send you a written form for declaration, so please contact the Customer Information Declaration Support Desk as listed in the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document you received. 個人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトの回答は、家族など、個人カード契約者本人以外のパソコン・スマートフォン・タブレットを利用してもよいか。 Personal cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.Can I use a computer, smartphone, or tablet that is owned by a person other than the primary cardmember, such as a family member, to answer the questions on the customer information declaration website? ご本人様以外のパソコン・スマートフォン・タブレットからも回答可能です。なお、必ずご本人様にて申告をお願いします。 You can also answer using a computer, smartphone, or tablet owned by someone else. Please make sure to submit a declaration yourself. 法人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトの回答は、法人カード代表者、または法人カード管理責任者以外のパソコン・スマートフォン・タブレットを利用してもよいか。 Corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.Can I use a computer, smartphone, or tablet owned by someone else other than a corporate representative or a person responsible for the card account to answer questions on the customer information declaration website? 法人カード代表者様、または法人カード管理責任者様以外のパソコン・スマートフォン・タブレットからも回答可能ですが、ご回答は法人カード代表者様、または法人カード管理責任者様にて行ってください。 Answers can be made via computers, smartphones, and tablets owned by someone else other than the corporate representative or the person responsible for the card account, but answers must be made by the corporate representative or the person responsible for the card account him/herself. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外利用可能な環境を教えてほしい。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.Please let me know the recommended operating environment. 本サイトでは次の環境で動作確認をしております。確認環境以外では正常に表示・動作しない場合があります。 OSiOS:iOS 14Android:Android OS 11Windows:Windows10 20H2 ブラウザPCWindows:Chrome/Firefox/Edgeの最新版macOS:Chrome/Firefox/Safariの最新版スマートフォンiOS 14.3以上:Safari/Chromeの最新版iOS 14.2.1以下:Safariの最新版Android:Chromeの最新版タブレットiPadOS:Safariの最新版Android:Chromeの最新版 This website has been tested in the following environments. The website may not display or operate properly in other environments. OSiOS: iOS 14Android: Android OS 11Windows: Windows10 20H2 BrowserPCWindows: Chrome, Firefox, Edge (Latest version)Mac: Chrome, Firefox, Safari (Latest version)SmartphoneiOS 14.3 or later: Safari, Chrome (Latest version)iOS 14.2.1 or older: Safari (Latest version)Android: Chrome (Latest version)TabletiPadOS: Safari (Latest version)Android: Chrome (Latest version) 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告を行える時間帯を知りたい。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I would like to know when I can submit a customer information declaration. 24時間いつでも利用できます。ただし、定期システムメンテナンスのため利用できない場合があります。 It is available 24 hours a day, 7 days a week. However, it may not be available due to scheduled system maintenance. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外手続きはいつまでに必要か。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.When is the deadline for the procedure? 申告されるお客様IDには有効期限がありますのでお早めにご申告お願いします。 The customer ID to be declared has an expiration date, so please submit a declaration as soon as possible. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトのID・パスワードがわからない。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I don't know my ID and password for the customer information declaration website. ID・パスワードともに「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載のSTEP1欄に記載があります。 Both ID and password are listed in the STEP 1 column of the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外「アカウントをロックした」と表示が出たがどうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.A message saying "Your account has been locked" appears. 一定時間経過後に再度ログインしてください。 Please log in again after a certain period of time. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外ログイン時に「ログインIDとパスワードが一致しない」と表示が出たがどうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.When I log in, a message saying "Login ID and password do not match" appears. ログインIDとパスワードを「お客様の最新情報申告のお願い」書面を確認のうえ、再入力してください。 Please check your login ID and password on the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document and re-enter them. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外ログイン時に「ログインIDの有効期限が切れています」と表示が出たがどうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.When I log in, a message saying "Login ID has expired" appears. ログインIDの有効期限は更新はできません。 届出用書面を再発送します。「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載の「お客様情報申告サポートデスク」までお問い合わせください。 The expiration date of the login ID cannot be renewed. We will send you a written form for declaration. Please contact the Customer Information Declaration Support Desk listed in the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外回答途中で画面を閉じてしまったが、どうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I closed my web browser in the middle of answering the question. 回答途中の情報は登録されていません。お手数ですが、再度ログインのうえ初めからご申告お願いします。 Information is not saved once you close your web browser. Please log in again and make a declaration from the beginning. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトにログインしたが、ログアウト方法を教えてほしい。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I have logged into the customer information declaration website, but I do not to know how to log out. 完了画面が表示された後、画面を閉じてください。 After the completion screen appears, simply close the window. お客様情報申告サイトの申告内容についてAbout the declaration you will submit 個人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外カード名義、自宅住所、電話番号、お勤め先・通学先、メールアドレスの変更有無の質問があるが、現状の登録内容が分からないため変更有無の判断ができない。どうしたらよいか。 Personal cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.There is a question about whether or not the cardmember's name, home address, telephone number, place of employment/study, and e-mail address have changed, but since I do not know the current registration details, I am unable to determine whether or not there has been a change. What should I do? 現状の登録内容が不明な場合は、「変更あり」として新たに申告をお願いします。 なお、会員専用WEBサービス「MyJCB」をご利用可能な場合は、「MyJCB」>「お客様情報の照会・変更」メニューよりご確認できます。(*) お客様情報は一部マスキングのうえ表示しています。 MyJアプリの場合「MyJCB」>「その他」>「カード情報の変更・照会」>「お客様情報の照会・変更」 If you are unsure of your current registration details, please file a new declaration as "There is a change". If you are able to use MyJCB, the cardmembers-only web service, you can check the information from MyJCB > the "Inquiry/Change of Customer Information" menu.* Some customer information is masked before displaying. In the case of MyJCB app, go to MyJCB >「その他」>「カード情報の変更・照会」>「お客様情報の照会・変更」 法人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外法人格、振替口座(口座番号)、社名・個人事業所名、の変更有無の質問があるが、登録内容がわからない。現状の登録内容が分からないため変更有無の判断ができない。どうしたらよいか。 Corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.There is a question about whether or not the corporate personality, bank transfer account (account number), company name or sole proprietorship name has been changed, but since we do not know the current registration details, we are unable to determine whether or not there has been a change. What should we do? 現状の登録内容が不明な場合は、「変更あり」として新たに申告をお願いします。 なお、会員専用WEBサービス「MyJCB」をご利用可能な場合は、「MyJCB」>「お客様情報の照会・変更」メニューよりご確認できます。(*) お客様情報は一部マスキングのうえ表示しています。 MyJアプリの場合「MyJCB」>「その他」>「カード情報の変更・照会」>「お客様情報の照会・変更」 If you are unsure of your current registration details, please file a new declaration as "There is a change". If you are able to use MyJCB, the cardmembers-only web service, you can check the information from MyJCB > the "Inquiry/Change of Customer Information" menu.* Some customer information is masked before displaying. In the case of MyJCB app, go to MyJCB > 「その他」>「カード情報の変更・照会」>「お客様情報の照会・変更」 法人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外法令に基づく法人番号とはなにか。 Corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.What is a corporate number under laws and regulations? 法人と一部の団体に対し日本の国税庁が指定する13桁の識別番号です。 カード発行会社で設定している番号ではなく、法令に基づき法人に割り当てられた法人番号となります。 It is a 13-digit identification number designated by the Japanese National Tax Agency for corporations and some organizations. It is not a number set by a card issuing company, but a corporate number assigned to corporations in accordance with laws and regulations. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告は何を根拠に回答項目を決めているのか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.What is the basis for determining the questions in the customer information declaration? ご回答いただく項目は、以下の法令およびガイドラインに基づき決定しています。 「犯罪による収益の移転防止に関する法律」で確認が求められている事項金融庁の「マネー・ローンダリング及びテロ資金供与対策に関するガイドライン」を踏まえた確認事項経済産業省の「クレジットカード業におけるマネー・ローンダリング 及びテロ資金供与対策に関するガイドライン」を踏まえた確認事項 Questions are determined based on the following laws, regulations and guidelines. Act on Prevention of Transfer of Criminal ProceedsGuidelines on Anti-Money Laundering and Anti-Terrorist Financing issued by the Financial Services Agency.Guidelines Concerning Anti-Money Laundering and Anti-Terrorist Financing in the Credit Card Industry issued by the Ministry of Economy, Trade and Industry. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外なぜ国籍、在留資格、在留期間を申告する必要があるのか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.Why is it necessary to declare nationality, status of residence, and the period of stay? ご回答いただく項目は、以下の法令およびガイドラインに基づき決定しています。 「犯罪による収益の移転防止に関する法律」で確認が求められている事項金融庁の「マネー・ローンダリング及びテロ資金供与対策に関するガイドライン」を踏まえた確認事項経済産業省の「クレジットカード業におけるマネー・ローンダリング 及びテロ資金供与対策に関するガイドライン」を踏まえた確認事項 申告のない場合や在留期間満了日を超過した場合は、利用に制限がかかるおそれがあります。 Questions are determined based on the following laws, regulations and guidelines. Act on Prevention of Transfer of Criminal ProceedsGuidelines on Anti-Money Laundering and Anti-Terrorist Financing issued by the Financial Services Agency.Guidelines Concerning Anti-Money Laundering and Anti-Terrorist Financing in the Credit Card Industry issued by the Ministry of Economy, Trade and Industry. Failure to declare or exceeding the expiration date of the period of stay may result in restrictions on use. 個人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外「海外住所の変更が必要な方はこちらにチェックしてください」とあるが、自宅住所を海外へ変更できるのか。 Personal cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.It says, "Please check here if you need to change your overseas address." Can I change my home address to an overseas address? 海外住所への変更お手続きについては、カード裏面のカード発行会社へお問い合わせください。(一部、海外住所変更ができないカードがあります。) Please contact the card issuer displayed on the back of the card to change the address to an overseas address. (Some card issuers do not accept changes to overseas addresses.) 本人確認書類アップロード、顔写真の撮影についてUploading documents for identification and taking a photo 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外なぜ本人確認書類や顔写真を撮影しなければならないのか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.Why do I have to take photos of my identification document and face? 当社では、「犯罪による収益の移転防止に関する法律」等の法令や会員規約に基づいて、届出いただいた情報を最新の内容に保つよう努めています。 本人確認書類や顔写真の撮影は、ご本人様確認のため必要となります。 We make every effort to keep the information submitted to us up-to-date in accordance with the Act on Prevention of Transfer of Criminal Proceeds and other laws and regulations, as well as JCB Card Regulations. Photos of your identification document and your face are required to verify your identity. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外本人確認書類や顔写真の撮影がうまくできません。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I have trouble taking photos of my identification document and face. 撮影方法の詳細は下のサイトを参考にしてください。 https://biz.trustdock.io/web/ekyc-e Please check the website below for details on how to take photos. https://biz.trustdock.io/web/ekyc-e 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外写真がアップロードできない。どうしたらよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I cannot upload photos. What should I do? 以下の場合はアップロードができません。 明るい場所での撮影および本人確認書類の券面が確認できるようにお願いします。 例) 撮影場所が暗く、ピントが合わない光の加減による白飛び、身分証を持つ指で券面を隠してしまっている指定した以外の身分証を撮影しようとしている Uploading photos is not allowed in the following cases. Please take the photo in a well-lit place and make sure that the face of the identification document can be seen. Example: The location where the photo was taken is dark and out of focus.The photo is overexposed due to the intensity of light, or the finger holding the ID card is covering the face of the ID card.You are trying to take a photo of an ID card other than the one specified. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外本人確認書類は何をアップロードしたらよいのか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.What identification documents should I upload? お客様情報申告サイトに沿って案内される本人確認書類(運転免許証・マイナンバーカード・在留カード等)の中から1つアップロードをお願いします。 Please upload one of the identification documents (driver's license, My Number Card, residence card, etc.) that are shown on the customer information declaration website. 申告後の対応についてResponse after the declaration 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報受付完了のお知らせというメールが届いたが、JCBからのメールで間違いないか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I received an e-mail notifying me that my customer information has been received. Is this sent from JCB? お客様情報申告サイトで入力いただいたメールアドレス宛に受付完了メールを送信しています。内容が一致しているか確認してください。 【JCBからお送りするメール内容】 (2023/11/21~2023/12/12) 送信元名:system_mail@service.fatf-pf-app.com 送信元メールアドレス:system_mail@service.fatf-pf-app.com 件名:お客様情報受付完了のお知らせ (2023/12/12~) 送信元名:お客様情報申告サイト 送信元メールアドレス:system_mail@reply.jcb.co.jp 件名:お客様情報受付完了のお知らせ A confirmation e-mail is sent to the e-mail address you entered on the customer information declaration website. [ The content of the e-mail sent by JCB is as follows. ] Sender name: system_mail@service.fatf-pf-app.com Sender's e-mail address: system_mail@service.fatf-pf-app.com Subject: お客様情報受付完了のお知らせ Sender name: お客様情報申告サイト Sender's e-mail address: system_mail@reply.jcb.co.jp Subject: お客様情報受付完了のお知らせ 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外メールアドレスを入力した場合は、回答完了通知メールが送信されると記載があるが、お客様情報受付完了後にメールが届かない。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.It states that a response completion notification e-mail will be sent when I enter my e-mail address, but I did not receive the e-mail after the customer information has been received. お客様情報申告サイトで入力いただいたメールアドレス宛に受付完了メールを送信しています。 メール制限等の設定がされていないかご確認ください。 また、入力されたメールアドレスは5日後を目安に、会員専用WEBサービス「MyJCB」で確認できます。 メールアドレスが異なっていた場合は、MyJCB内で正しいメールアドレスの登録をお願いします。 A confirmation e-mail is sent to the e-mail address you entered on the customer information declaration website. Please make sure that you have not set up any e-mail restrictions or other restrictions. The entered e-mail address can be confirmed in MyJCB, the cardmembers-only web service approximately 5 days later. If the e-mail address is different, please register the correct e-mail address within MyJCB. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトに入力したが、回答が完了しているかわからない。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I entered my information on the customer information declaration website, but I am not sure if I completed responding to the questions. 正常に登録が完了しましたらサイト上に「ご回答受付完了」画面が表示されます。 「ご回答受付完了」画面が表示されご回答は完了したものの、申告内容に不備があった場合は、改めて申告いただくためのご案内を送付します。 申告途中でエラー終了した場合、再度ログインのうえ初めからご申告をお願いします。 When registration is successfully completed, the "Response Received" screen will be displayed on the website. If the "Response Received" screen is displayed and you have completed responding to the question but your declaration is incomplete, we will send you a notice to ask you to make a declaration again. If an error occurs during the process of declaration, please log in again and make a declaration from the beginning. 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告の回答内容に誤りがあったため修正したい。どうすればよいか。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I provided incorrect information for the customer information declaration and I want to correct it. What should I do? ご申告が完了した場合は、同じIDを利用して再度申告することはできません。 書面でご回答をお願いします。届出用書面をお送りしますので、「お客様の最新情報申告のお願い」書面記載の「お客様情報申告サポートデスク」までお問い合わせください。 なお、お客様情報申告サイトの回答内容の反映には1週間ほどお時間を要します。一定期間経過後にお問い合わせください。 Once your declaration has been completed, you cannot declare again using the same ID. Please respond in writing. We will send you a written form for declaration, so please contact the Customer Information Declaration Support Desk as listed in the "Request for Declaration of Customer's Latest Information" document. Please note that it takes approximately one week for the response to be reflected on the customer information declaration website. Please contact us after a certain period of time. 個人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトで回答した項目以外の情報を更新したい。 Personal cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I want to update information other than the items for which I answered on the customer information declaration website. 会員専用WEBサービス「MyJCB」をご利用可能な場合は、MyJCBからお手続きください(一部、変更できない場合があります)。 それ以外の場合は、カード裏面のカード発行会社までご連絡ください。 If you are able to use MyJCB,the cardmembers-only web service, please complete the procedure through MyJCB (You may not be able to make some changes). If you are not able to use MyJCB, please contact your credit card issuer which is written on the back of your card. 法人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトで回答した項目以外の情報を更新したい。 Corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I want to update information other than the items for which I answered on the customer information declaration website. お手続きの書面をお送りいたしますので、カード裏面のお問合せ先までご連絡ください。 Please contact Customer Information Declaration Support Desk indicated on the back of your card. 「再申告のお願い」についてCases where re-declaration is necessary 個人カード/法人カード共通書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外「お客様情報の再申告のお願い」の書面が手元に届いたが、再度回答が必要なのか。何が不備だったのかわからない。 Personal card / corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.I received a letter asking me to declare my customer information again, but do I need to respond again? I don't know what was incomplete. お手数ですが再度ご申告をお願いします。不備の内容は書面の表面「返却理由」に記載があります。 書面の裏面「不備理由一覧」にて該当のアルファベットと照らし合わせて不備内容を確認してください。 We apologize for the inconvenience, but please declare your customer information again. The details of why your declaration is incomplete are indicated in the "Reason for Return" section on the front page of the letter. Please check the corresponding alphabet that indicates why your declaration is incomplete in the "List of Reasons for Incomplete Declaration" on the reverse side of the letter. その他Others 法人カード書類返送での回答をお願いしているお客様は、当該設問は対象外お客様情報申告サイトにおいて、代表者がカードを保有していない場合は、カード発行が必要となっているが、代表者はカード使用予定がない。 使用しないカードを保有しなければならないのか。 Corporate cardCustomers who are asked to respond by sending back documents can ignore this question.On the customer information declaration website, if the corporate representative does not possess a card, a card must be issued, but the corporate representative does not plan to use the card. Is it necessary to possess a card that will not be used? 会員規約(一般法人用)に基づき、代表者様はカード使用者としてのご登録とカードの発行が必要になります。 A corporate representative must register as a card user and have a card issued in accordance with JCB Card Regulations (for general corporations).